Wil je iets melden of heb je een probleem geconstateerd, dan kan je op deze pagina terecht.
Wel even opletten, want onderstaande vragen of problemen meld je best rechtstreeks aan onze partners:
- Geurhinder bedrijven:
Het is belangrijk dat je klachten over geurhinder blijft melden zodat we een globaal beeld krijgen van de hinder. Meestal krijg je geen individueel antwoord op je melding, de milieuambtenaar blijft ze wel doorsturen aan milieu-inspectie en aan het bedrijf zelf. - Defecte straatverlichting:
Fluvius streeft ernaar de herstelling binnen de 8 tot 14 kalenderdagen uit te voeren. - Problemen met afvalophaling of recyclagepark
Limburg.net is de site waar je met al je vragen en problemen over afval terecht kan. Je kan ook bellen naar het gratis telefoonnummer 0800 90 720 of een bericht sturen via WhatsApp naar 0472 18 67 50. - Meldpunt Vlaamse Wegen:
Autosnelwegen en gewestwegen worden beheerd door het Agentschap Wegen en Verkeer. Het zijn verbindingswegen die aangeduid worden door een letter en een nummer (bv. E314, A12, R0, N20). Op het stratenplan zijn ze geel of rood gekleurd. - Politie
Je kan niet-dringende meldingen (niet anoniem) versturen via het contactformulier. - Wespennesten
De brandweer vraagt om alleen hinderlijke of echt gevaarlijke wespennesten te melden omdat wespen erg nuttige dieren zijn die jagen op vliegen, bladluizen en muggen. - Everzwijnen
Team Leefomgeving registreert waar de everzwijnen zich ophouden en waar schade of overlast veroorzaakt wordt en stuurt je melding door naar Agentschap voor Natuur en Bos zodat een gemeenschappelijke aanpak kan uitgewerkt worden. - Eikenprocessierupsen
Door overlast te melden behoudt Team Leefomgeving het zicht op de problematiek en kan het de aanpak indien nodig bijsturen. - Stormschade of wateroverlast
Niet-dringende (er is geen levensgevaar) schade of overlast meld je online bij de brandweer of bel naar 1722.
Gaat je melding over iets anders? Volg dan onderstaande stappen
- Selecteer de locatie van je melding op de kaart of via de rode knop 'locatie toevoegen'. Vul daarna alle velden in en klik op 'volgende'. Let op: het is mogelijk dat je eerst je cookie instellingen moet aanpassen vooraleer de kaart verschijnt.
- Via mail houden wij je op de hoogte van de status van je melding.